Αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους (γράφει η Ζωή Κακοτρίχη, 17.1.2019)

Αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους…

γράφει η Ζωή Κακοτρίχη, 17.1.2019
μπλογκ στο «Ζω Φωκίδα!»: Σινεφίλ

Ταινίες blockbusters, καλλιτεχνικές, οσκαρικές, ελληνικές, κυπριακές ακόμα και γαλατικές θα συναντήσουμε αυτή την εβδομάδα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες. Ανάμεσα τους βρίσκουμε το υπερηρωικό σύμπαν του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, μια ιστορία που διαδραματίζεται στην πράσινη γραμμή κοιτάζοντας με άλλο βλέμμα τις σχέσεις δύο λαών που τους ενώνουν περισσότερα από όσα τους χωρίζουν, τη βιογραφία του Βίνσεντ βαν Γκογκ, μια ιστορία αγάπης που γεννιέται στους διαδρόμους ενός σούπερ μάρκετ, την επίσημη υποβολή της Ισλανδίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, μια ταινία κινουμένων σχεδίων με τους αγαπημένους ήρωες του πιο διάσημου γαλατικού χωριού στον κόσμο και τη νέα κωμωδία του Νίκου Ζαπατίνα.

Glass
του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

O Μ. Νάιτ Σιάμαλαν φέρνει μαζί δυο από τους πιο αναγνωρίσιμους χαρακτήρες της φιλμογραφίας του -τον «Άφθαρτο» από το 2000 και το «Διχασμένο» από το 2016 – σε ένα εκρηκτικό, καινούριο θρίλερ, που ακολουθεί τους κανόνες των κόμιξ.

Ο «Άφθαρτος» ήταν και παραμένει η πιο σοβαρή, πρωτότυπη και ρεαλιστική ταινία με υπερήρωες που γυρίστηκε ποτέ. Όταν ο σεκιουριτάς Ντέιβιντ Νταν γίνεται ο μοναδικός επιζών ενός εκτροχιασμού τρένου, διαπιστώνει ότι είναι φτιαγμένος από ατσάλι. Και μέχρι το τέλος της ταινίας έχει αποκαλυφθεί και ο μεγάλος «κακός», ο ιδιοκτήτης μαγαζιού με κόμικς, Mr. Glass.

Για πολλά χρόνια οι φαν ζητούσαν ένα σίκουελ και κανείς δεν περίμενε 16 χρόνια μετά, στο τέλος της ταινίας «Διχασμένος» την εμφάνιση του χαρακτήρα του Μπρους Γουίλις. Η ταινία με τον Τζέιμς Μάκαβοϊ να υποδύεται έναν άνδρα με 23 διαφορετικές προσωπικότητες αποκάλυψε στο φινάλε της ότι ανήκε στο ίδιο κινηματογραφικό σύμπαν με τον «Άφθαρτο».

Στην Τρίτη κατά σειρά ταινία βρίσκουμε και τους τρεις ήρωες κλεισμένους στο ίδιο άσυλο φρενοβλαβών, υπό την επίβλεψη μιας ψυχιάτρου, που ειδικεύεται σε περιπτώσεις ανθρώπων που νομίζουν ότι είναι υπερήρωες. Όμως ο Mr. Glass και ο Beast, η πιο επικίνδυνη από τις προσωπικότητες του Διχασμένου, ενώνουν τις δυνάμεις τους και δραπετεύουν προκαλώντας χάος. Έτσι, ο Νταν πρέπει να ξαναβάλει τη στολή του (ένα αδιάβροχο με κουκούλα) και να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά…

Πέρα από το όλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού για τις κόμικ διασκευές, το πράσινο φως στο σίκουελ δόθηκε με δεδομένη την επιτυχία των προηγούμενων ταινιών. Ο «Άφθαρτος», ταινία που ακολούθησε την υπερεπιτυχημένη «Έκτη Αίσθηση», απέφερε κέρδος 248 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο «Διχασμένος» έβγαλε 278 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office, με προϋπολογισμό μόλις 9.

Σκηνοθεσία: Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Σενάριο: Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Πρωταγωνιστούν: Μπρους Γουίλις (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ ανδρικού ρόλου σε μουσική ή κωμική σειρά για το «Αυτός, αυτή και τα μυστήρια» το 1987), Σάμιουελ Τζάκσον (Βραβείο BAFTA Καλύτερου Β΄ Ανδρικού Ρόλου για το «Pulp Fiction» το 1995, Ασημένια Άρκτος Καλύτερου ηθοποιού για το «Τζάκι Μπράουν» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 1998, Βραβείο Β’ Ανδρικού ρόλου για το «Ο πυρετός της ζούγκλας» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 1991), Τζέιμς ΜακΑβόι (Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Ανερχόμενου αστέρα το 2006, Chopard Trophy – Male Revelation στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 2007), Σάρα Πόλσον (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μίνι σειρά ή τηλεταινία για το «American Crime Story» το 2017), Άνια Τέιλορ-Τζόι (Chopard Trophy – Female Revelation στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 2017)

Διάρκεια: 129 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=D7lWuXi5lv4

Η Ιστορία της Πράσινης Γραμμής
του Παννίκου Χρυσάνθου

Ο Κύπρος, ένας Ελληνοκύπριος στρατιώτης, στέλνεται εκεί για να υπηρετήσει στη θέση ενός συναδέλφου του, που σκοτώθηκε γιατί μπήκε μέσα στη νεκρή ζώνη. Πολύ γρήγορα ανακαλύπτει ότι ένας από τους απέναντι στρατιώτες, ο Μουράτ, μένει στο σπίτι του. Όπως και ο Κύπρος, είναι και αυτός πρόσφυγας.

Ο πόλεμος τους ανάγκασε να μετακινηθούν – τον Κύπρο από το βορρά στο νότο και το Μουράτ από το νότο στο βορρά. Όταν ο Μουράτ πάει με άδεια στο χωριό, φέρνει στον Κύπρο ένα δώρο από το σπίτι του, μια οικογενειακή φωτογραφία, στην οποία είναι και ο νεκρός του πατέρας. Αυτή η φωτογραφία αναστατώνει τόσο τον Κύπρο, που κάνει πράγματα πέρα από τη λογική. Όταν ο Μουράτ του προτείνει να κάνουν από ένα κρυφό ταξίδι ο καθένας στην «άλλη πλευρά», ο Κύπρος δέχεται χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες.

Ένας κόσμος που μοιράστηκε στα δύο, ένας κρυφός έρωτας, ένας ξεριζωμός που στοίχισε πολλά και μια λέξη προσφυγιά που αιωρείται από την ταινία είναι λίγες μόνο από τις αισθήσεις που σου αφήνει στην πρώτη θέαση της. Μια ταινία που αξίζει να τη δείτε, όχι μόνο λόγω του κυπριακού ενδιαφέροντος  και προβλήματος, αλλά γιατί έχει πολλά να σου θυμίσει ή να σου μάθει με έμμεσο τρόπο και κυρίως γιατί είναι μια άρτια και καλοδουλεμένη κινηματογραφική δουλειά ελληνοκυπριακής παραγωγής με αξιόλογους ηθοποιούς.

Πρόκειται για μια συμπαραγωγή Κύπρου και Ελλάδας, που υποστηρίχτηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, το ευρωπαϊκό ταμείο Eurimages, την ΕΡΤ, το ΡΙΚ και το πρόγραμμα Media. Η ταινία γυρίστηκε καθ’ ολοκληρου στην Κύπρο και ειδικά στην πράσινη γραμμή της Λευκωσίας.

Σκηνοθεσία: Πανίκκος Χρυσάνθου

Σενάριο: Πανίκκος Χρυσάνθου

Πρωταγωνιστούν: Μιχάλης Σοφοκλέους, Τζιχάν Ταριμάν, Ματίας Λιρ, Μαρία Μουστάκα, Ανδρέας Τσουρής, Θεόδωρος Μιχαηλίδης, Μπαρίς Ρεφίκογλου, Αχιλλέας Γραμματικόπουλος, Σκεύος Πολυκάρπου, Μάριος Μεττής

Διάρκεια: 115 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=H9U71QrORxM

Στην Πύλη της Αιωνιότητας (At Eternity’s Gate)
του Τζούλιαν Σνάμπελ

Η ταινία ακολουθεί τον Βαν Γκογκ στην Αρλ της Γαλλίας όπου, μαγεμένος από το γαλλικό τοπίο και φως, συνέθεσε μερικά από τα πιο εμβληματικά έργα του, όπως η «Έναστρη Νύχτα», το «Υπνοδωμάτιο στην Αρλ» και η σειρά «Ηλιοτρόπια». Εκεί όπου γνώρισε τον Πολ Γκωγκέν και μαζί αναζήτησαν το νέο φως στη ζωγραφική τέχνη. Οι συζητήσεις τους, η αμφιλεγόμενη φιλία τους, η περιθωριοποίηση του Βαν Γκογκ από την κοινωνία, η ψυχική του κατάρρευση και το βίαιο τέλος του απεικονίζονται στην αριστουργηματική βιογραφία που συνέθεσε ο Σνάμπελ με τρόπο σχεδόν εικαστικό.

To 2014, το Μουσείο Ορσέ στο Παρίσι φιλοξένησε την έκθεση «Van Gogh/Artaud: The Man Suicided by Society», μια έκθεση για το έργο του μεγάλου ιμπρεσιονιστή Βίνσεντ Βαν Γκογκ μέσα από τα μάτια του εκλιπόντα αβάν-γκαρντ Γάλλου θεατρικού σκηνοθέτη, ποιητή και σεναριογράφου Αντονέν Αρτώ. Την έκθεση επισκέφθηκαν μαζί ο ζωγράφος και σκηνοθέτης Τζούλιαν Σνάμπελ και ο συγγραφέας και βραβευμένος με τιμητικό Όσκαρ σεναριογράφος Ζαν Κλοντ Καριέρ.

Αυτή η κοινή τους επίσκεψη στα άδυτα του Βαν Γκογκ ήταν αρκετή για να γεννηθεί η ιδέα για τη δημιουργία μιας ταινίας που θα επικεντρώνεται στις τελευταίες μέρες του. Μιας ταινίας που δεν θα ήταν απλώς μια βιογραφία σαν τις τόσες που έχουν αποπειραθεί να αποτυπώσουν τη λεπτή γραμμή μεταξύ τέχνης και παράνοιας του σπουδαίου ζωγράφου. Μιας ταινίας που θα δώσει πρόσβαση σε όλη την καλλιτεχνική διαδικασία, στο ρόλο του δημιουργού και το πέρασμά του στην αιωνιότητα.

Για τις ανάγκες της ταινίας ετοιμάστηκαν πάνω από 130 πίνακες και ο Νταφόε έμαθε να ζωγραφίζει. Ήταν άλλωστε ένας ρόλος που επιθυμούσε διακαώς. Ο ρόλος ενός παρία που κατάφερε να διασχίσει με το έργο του την πύλη της αιωνιότητας. Ένας ρόλος που του χάρισε το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στο στο 75ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα και, ποιος ξέρει, ίσως και μια τέταρτη υποψηφιότητα για Όσκαρ.

«Όταν στέκεσαι μπροστά από ένα έργο σου προκαλεί κάτι. Έχοντας σταθεί μπροστά από 30 έργα, η εμπειρία γίνεται κάτι ακόμα μεγαλύτερο. Όλα σου τα συναισθήματα συσσωρεύονται. Αυτή είναι η αίσθηση που επιχείρησα να δημιουργήσω στην ταινία» εξηγεί ο σκηνοθέτης Τζούλιαν Σνάμπελ.

«Γνωρίζω τον Τζούλιαν χρόνια και όταν έμαθα ότι θα έκανε μια ταινία για τον Βαν Γκογκ ήθελα τον ρόλο. Διάβασα πολλά για τον ίδιο και συνειδητοποίησα ότι, ενώ όλοι νομίζουμε ότι τον ξέρουμε, στην ουσία δεν γνωρίζουμε τίποτα. Με γοήτευσε φοβερά. Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα ήταν να μάθω να ζωγραφίζω. Ξεκινήσαμε με τα απλά, τα υλικά και τον τρόπο που έπρεπε να κρατάω τα πινέλα. Σιγά σιγά ο Τζούλιαν μου ζήτησε να ζωγραφίσω μόνος μου. Δεν λέω ότι έγινα ζωγράφος αλλά ένιωσα ελεύθερος μέσα από αυτή τη διαδικασία» αναφέρει ο Νταφόε.

Σκηνοθεσία: Τζούλιαν Σνάμπελ (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου σκηνοθέτη σε ταινία για «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» το 2008, Βραβείο Καλύτερου σκηνοθέτη για το «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 2007, Green Drop Award για το «Στην Πύλη της Αιωνιότητας» το 2018, UNICEF Award & UNESCO Award για το «Miral» το 2010 και Grand Special Jury Prize & OCIC Award – Honorable Mention για το «Πριν πέσει η νύχτα» το 2000 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας)

Σενάριο: Ζαν-Κλοντ Καριέρ (Τιμητικό Όσκαρ το 2015, Όσκαρ Καλύτερης ταινίας μικρού μήκους για το «Heureux anniversaire» το 1963, Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου για το «Η αβάστακτη ελαφρότητα του είναι» το 1989, Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου για το «Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας» το 1974, Grand Prize of the Jury – Best Short Film για το «La pince à ongles» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 1969, Βραβείο Σεζάρ Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου για το «Η επιστροφή του Μαρτίν Γκερ» το 1983), Λουίζ Κούγκελμπεργκ, Τζούλιαν Σνάμπελ

Πρωταγωνιστούν: Γουίλεμ Νταφόε (Honorary Golden Berlin Bear στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2018, Green Drop Award & Κύπελλο Βόλπι Καλύτερου ηθοποιού για το «Στην Πύλη της Αιωνιότητας» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας το 2018), Ρούπερτ Φρεντ, Όσκαρ Άιζακ (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ ανδρικού ρόλου σε μίνι σειρά ή τηλεταινία για το «Show Me a Hero» το 2015), Μαντς Μίκελσεν (Βραβείο Καλύτερου ηθοποιού για «Το Κυνήγι» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 2012), Ματιέ Αμαλρίκ (Un Certain Regard – Poetry of Cinema Award για το «Barbara» το 2017 και FIPRESCI Prize – Competition & Βραβείο Καλύτερου Σκηνοθέτη για το «Tournée» το 2010 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, Βραβείο Σεζάρ Καλύτερου Α’ ανδρικού ρόλου για το «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» το 2008 και για το «Ρηγάδες για μια ντάμα» το 2005, Βραβείο Σεζάρ Πλέον υποσχόμενου Γάλλου ηθοποιού για το «Comment je me suis disputé… (ma vie sexuelle)» το 1997), Εμανουέλ Σενιέ, Νιλς Άρεστραπ (Βραβείο Σεζάρ Καλύτερου Β’ ανδρικού ρόλου για το «Quai d’Orsay» το 2014, για το «Προφήτης» το 2010 και για το «Ο χτύπος που έχασε η καρδιά μου» το 2006)

Διάρκεια: 111 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=lTb599reNjc

Στους Διαδρόμους (In den Gängen)
του Τόμας Στούμπερ

Όταν ο ντροπαλός Κριστιάν χάνει τη δουλειά του, βρίσκει καινούργια δουλειά στο τοπικό σούπερ μάρκετ. Ο Μπρούνο, υπεύθυνος στο διάδρομο των ποτών τον παίρνει υπό την προστασία του και του δείχνει τα κόλπα της δουλειάς. Στους διαδρόμους ο Κριστιάν θα συναντήσει τη Μαριόν, υπεύθυνη του διαδρόμου των γλυκών.

Η μυστηριώδης αύρα της τον συνεπαίρνει και την ερωτεύεται στιγμιαία. Συναντιούνται καθημερινά στη μηχανή του καφέ κι εκεί αρχίζουν να γνωρίζουν ο ένας τον άλλον. Εκείνη όμως είναι παντρεμένη κι ο έρωτάς του δείχνει αδιέξοδος. Ώσπου μια μέρα η Μάριον δεν εμφανίζεται στη δουλειά της…

Οι πρωταγωνιστές του φιλμ αναζητούν τον έρωτα και τη φιλία, τα μόνα ίσως αντίδοτα σε μια ζωή πετσοκομμένη σε ωράρια γαλέρας και σε μια εργασία που εξ αντικειμένου φυλακίζει αντί να απελευθερώνει.

«Μόλις διάβασα την ιστορία του Κλεμένς Μέγιερ, “In the Aisles” στη συλλογή διηγημάτων του “All The Lights” ήθελα να τη σκηνοθετήσω. Η εικόνα ενός μοναχικού, νέου άντρα που βυθίζεται στον κόσμο των διαδρόμων ενός σουπερμάρκετ μου φάνηκε τόσο γοητευτική, που δε με άφηνε να ησυχάσω.

Ο θόρυβος της λεωφόρου απέξω, το κρυφό τσιγάρο στη βάρδια, η καφετιέρα, η νυχτερινή βάρδια και ο υπεύθυνος της που επιμένει να χαιρετά δια χειραψίας καθέναν από τους υπαλλήλους ήταν πολύ δυνατές κινηματογραφικές εικόνες που με στοίχειωσαν. Η ιστορία του Μέγιερ έχει απίστευτο βάθος και χρειάζεται ελάχιστες λεπτομέρειες για να γίνει ταινία. Όσα μένουν ανείπωτα τα ενώνει σαν παζλ ο αναγνώστης και στην ταινία μου ο θεατής.

Η αγάπη, η απώλεια στους διαδρόμους του σουπερμαρκετ, της ζωής. Η «γλυκιά» Μάριον από τον διάδρομο των Γλυκών, ο Μπρούνο, o Ρούντι, η Ιρίνα και ο Κλάους, όλοι αντιπροσωπεύουν κάτι παραπάνω από τον εαυτό τους. Είναι η γλυκιά ζεστασιά μιας κοινότητας ανθρώπων που βιώνουν μαζί την ευτυχία, τη χαρά ή τη λύπη και μοιράζονται συναισθήματα στους στενούς διαδρόμους του σούπερ μάρκετ» αναφέρει ο σκηνοθέτης.

Σκηνοθεσία: Τόμας Στούμπερ (Best Screenplay – Competition Feature Film Awards και GFCA Award για το «Στους Διαδρόμους» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας το 2018, Guild Film Prize και Prize of the Ecumenical Jury για το «Στους Διαδρόμους» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2018)

Σενάριο: Κλεμένς Μέγιερ (Best Screenplay – Competition Feature Film Awards για το «Στους Διαδρόμους» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας το 2018), Τόμας Στούμπερ

Πρωταγωνιστούν: Σάντρα Ούλερ (Ασημένια Άρκτος Καλύτερης ηθοποιού για το «Requiem» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2006), Φρανζ Ρογκόφσκι (EFP Shooting Star στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2018), Πέτερ Κουρθ

Διάρκεια: 125 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=42V2nm_cNDI

Κάτω από το Δέντρο (Undir trénu)
του Χάφτεϊν Γκούναρ Σίγκουρδσον

Νομίζατε ότι οι δικοί σας γείτονες είναι περίεργοι; Στα προάστια του Ρέικιαβικ, η κόντρα δύο οικογενειών που μένουν σε διπλανά σπίτια, η οποία θα ξεκινήσει από ένα δέντρο που ρίχνει τη σκιά του στη διπλανή αυλή, θα οδηγήσει σε μια κωμικοτραγική κι εξωφρενική κατάσταση.

O Άτλι, πατέρας μιας τετράχρονης, χωρίζει με τη σύντροφό του κι αναγκάζεται να επιστρέψει στο πατρικό του, όπου βυθίζεται στη διαμάχη που έχουν οι γονείς του με τους γείτονες λόγω της σκιάς του πανέμορφου γιγαντιαίου δέντρου τους, το οποίο «καταπατά» στην αυλή των γειτόνων. Η κλιμάκωση θα είναι ραγδαία, με συνέπεια, πολύ σύντομα, να χαθεί κάθε έλεγχος. Καταστρέφονται περιουσίες, κατοικίδια εξαφανίζονται και κυκλοφορεί η φήμη πως ο γείτονας εθεάθη με αλυσοπρίονο.

Το αγαπημένο θέμα της μυθοπλασίας της Βόρειας Ευρώπης – η αποσύνθεση των κοινωνικών δεσμών που κρύβεται πίσω από τους τοίχους των σπιτιών – αναδεικνύεται μέσα από μια περίτεχνη πολυφωνική σύνθεση που ανακαλύπτει την αρμονία μέσα στο χάος.

Αυτό που στη χώρα μας θα μπορούσε να είναι τηλεοπτική σειρά αμφίβολου κι υστερικού χιούμορ, στα χέρια του Ισλανδού σκηνοθέτη γίνεται μια σαρδόνια και κατάμαυρη σάτιρα για τη ζωή στα προάστια της μεσαίας και ανώτερης αστικής τάξης, με έναν αμιγώς σκανδιναβικό σουρεαλισμό να κλιμακώνεται σταδιακά, μεθοδικά και απολαυστικά και το χιούμορ να παγώνει το χαμόγελο στα χείλη με την υφέρπουσα σκληρότητά του.

Σκηνοθεσία: Χάφτεϊν Γκούναρ Σίγκουρδσον

Σενάριο: Χάφτεϊν Γκούναρ Σίγκουρδσον

Πρωταγωνιστούν: Σιγκούρδουρ Σιγκούρζονσον, Μπορστάιν Μπάχμαν

Διάρκεια: 89 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=dM13pAOP5ZQ

Αστερίξ: Το Μυστικό του Μαγικού Ζωμού (Astérix: Le secret de la potion magique)
των Αλεξάντρ Αστιέρ και Λουί Κλισί

Έπειτα από μια πτώση κατά τη συγκομιδή του γκι, ο δρυΐδης Πανοραμίξ αποφασίζει πως είναι καιρός να εξασφαλίσει το μέλλον του χωριού. Μαζί με τον Αστερίξ και τον Οβελίξ ξεκινά ένα ταξίδι στον γαλατικό κόσμο, αναζητώντας ένα νεαρό, ταλαντούχο δρυΐδη, για να του μεταδώσει το Μυστικό του Μαγικού Ζωμού.

Οι θρυλικοί Γαλάτες επιστρέφουν σ’ αυτή τη διασκεδαστική ταινία κινουμένων σχεδίων μετά το επιτυχημένο και ευφυέστατο «Αστερίξ: Η Κατοικία των Θεών». Η νέα περιπέτεια σφύζει από δράση, αστείες στιγμές, ατακοδόρικους διαλόγους και ποπ αναφορές καθώς ξετυλίγει μία πρωτότυπη ιστορία που παραμένει πιστή στο πνεύμα των θρυλικών κόμικς των Goscinny και Uderzo, και που υπόσχεται να προσφέρει απολαυστικό θέαμα στους νέους και τους παλιότερους φίλους του γαλατικού χωριού.

Είναι η δεύτερη ταινία που δε βασίζεται συγκεκριμένα σε κάποιο κόμικ. Το πρώτο ήταν το «Ο Αστερίξ και τα Τρελά Κατορθώματα του» το 1976.

Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Αστιέρ, Λουί Κλισί

Σενάριο: Αλεξάντρ Αστιέρ

Με τις φωνές των: Γιάννης Υφαντής, Κώστας Δαρλάσης, Γιάννης Κοιλάκος, Βασίλης Μηλιός, Άντρια Ράπτη, Τάσος Κωστής, Τόνια Σωτηροπούλου, Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλους

Διάρκεια: 85 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=YCilqnas_WM

[Η ταινία θα προβάλλεται και με ελληνικούς υπότιτλους και μεταγλωττισμένη στα ελληνικά]

Περιμένοντας τη Νονά
του Νίκου Ζαπατίνα

Ηρακλής και Αγησίλαος, δύο επιστήθιοι φίλοι, εγκαταλείπουν την Αθήνα και ξεκινούν για τη Νάξο όταν μαθαίνουν ότι η πολυαγαπημένη νονά του Ηρακλή… μετράει ώρες. Ταυτόχρονα, η Φαίδρα που ζει μόνιμα στη Γερμανία ετοιμάζεται να περάσει το πρώτο καλοκαίρι της στην πατρίδα κι έτσι καταφθάνει στο νησί παρά τις έντονες αντιδράσεις της μητέρας της Ερμιόνης. Η συνάντηση όλων στο νησί θα γίνει αφορμή για μια σειρά από απίστευτες καταστάσεις ζωής και θανάτου, σε μια αισιόδοξη και τρυφερή κωμωδία με απροσδόκητο φινάλε.

Η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο διάστημα ειδικά οι κωμωδίες στη χώρα μας δεν είναι τόσο καλές (με αποκορύφωμα τα Bachelor 3 και Αιγαίο SOS). Είναι η ικανή η ελληνική ταινία «Περιμένοντας Την Νονά» να κάνει τη διαφορά;

Είναι η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Demy, παρότι έχει αρκετές παρουσίες στο θεατρικό μιούζικαλ, και μάλιστα σε πρώτο ρόλο. Το τραγούδι της ταινίας ονομάζεται «Έλα» και ερμηνεύεται από τηνDemy. Ακούγεται επίσης και το «Δίπλα μου», ένα ντουέτο της Demy με την Κατερίνα Παπουτσάκη.

Σκηνοθεσία: Νίκος Ζαπατίνας (Greek Competition Award – Best Film, Best Director & Best Screenplay για το «Ένας & Ένας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2000»)

Σενάριο: Νίκος Ζαπατίνας

Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Τσαλταμπάσης, Λευτέρης Ελευθερίου, Demy, Κατερίνα Παπουτσάκη, Joel Cederberg

Διάρκεια: 96 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=ZTliR-2rd-E