Αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους (γράφει η Ζωή Κακοτρίχη, 20.12.2018)

Αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους…

γράφει η Ζωή Κακοτρίχη, 20.12.2018
μπλογκ στο «Ζω Φωκίδα!»: Σινεφίλ

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα και στις ελληνικές αίθουσες θα κάνουν πρεμιέρα για όλα τα κινηματογραφικά γούστα. Ανάμεσα τους βρίσκουμε την επιστροφή της Μαίρη Πόπινς, ένα δράμα για τα πολλά πρόσωπα που μπορεί να έχει η ευτυχία, μια σόλο ιστορία που επιστρέφει από τα θεμέλια των Transformers, την ισπανόφωνη ταινία του Ασγκάρ Φαραντί με ένα all star πρωταγωνιστικό δίδυμο, ένα αριστούργημα γεμάτο ευαισθησία, ένα χριστουγεννιάτικο ζόμπι μιούζικαλ και το επικό κλείσιμο της ελληνικής κωμικής τριλογίας με φόντο τον «κάμπο» της Λάρισας.

Η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει (Mary Poppins Returns)
του Ρομπ Μάρσαλ

Στο ολοκαίνουριο φαντασμαγορικό μιούζικαλ της Disney, η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει για να βοηθήσει τη νέα γενιά των Μπανκς να ξαναβρεί τη χαμένη χαρά και τη μαγεία της ζωής.

Η ταινία εκτυλίσσεται λίγες δεκαετίες μετά την ιστορία της πρώτης, το 1930, όταν η Αγγλία υποφέρει από το μεγάλο οικονομικό κραχ. Τα παιδιά της οικογένειας Μπανκς έχουν πια μεγαλώσει: η Τζέιν, ακολουθώντας τα βήματα της σουφραζέτας μαμάς της, είναι μια δυναμική, ανύπαντρη, όμορφη κοπέλα, οργανωμένη στον ακτιβισμό για τη φροντίδα των άπορων.

Ο Μάικλ έχει πρόσφατα χάσει τη γυναίκα του, έχει εγκαταλείψει τη ζωγραφική του κι είναι ταμίας στην τράπεζα όπου εργαζόταν ο μπαμπάς του, αγωνιζόμενος να μεγαλώσει τα τρία του παιδιά. Σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η πιο αλλόκοτη και πιο αγαπημένη νταντά στον κόσμο, η Μαίρη Πόπινς, αποφασίζει να επιστρέψει για να προσφέρει για μια ακόμα φορά τη βοήθειά της, μαζί μ’ ένα κουταλάκι ζάχαρη. Την υποδέχεται και την ακολουθεί με ενθουσιασμό, ο φανοκόρος Τζακ με το ποδήλατό του.

Παρέα με τον Τζακ, παρασέρνει τα παιδιά της οικογένειας Μπανκς σε μία σειρά από φαντασμαγορικές περιπέτειες. Το γέλιο, η αγάπη για τη ζωή, και η ανεμελιά επιστρέφουν στις καρδιές και το σπιτικό των Μπανκς.

Η Disney φέρνει σε πέρας ένα υπερφιλόδοξο έργο – με υπόκρουση ολοκαίνουρια τραγούδια – και στολίζει τα φετινά Χριστούγεννα με αξέχαστες δόσεις παραμυθιού, παιδικής φαντασίας και αμετάκλητης ελπίδας ότι όλα, πάντα, θα πάνε καλά, φτάνει να αφεθούμε στη μαγεία.

Το φινάλε βρίσκει το θεατή με μάτια βουρκωμένα και το χαμόγελο κολλημένο στα χείλη. Είναι μάλλον επειδή η επιστροφή της Μαίρη Πόπινς καταφέρνει οπωσδήποτε αυτό: να θυμίσει τα παιδικά χρόνια, να γλυκάνει τις απώλειες, να φέρει στο νου αναμνήσεις. Να ξυπνήσει το βίωμα της άλλης Μαίρη Πόπινς, της παλιάς.

Η ταινία είναι υποψήφια για 4 Χρυσές Σφαίρες: Καλύτερης Ταινίας (Κωμωδίας ή Μιούζικαλ), Μουσικής για τον Μαρκ Σαϊμάν, Α’ Γυναικείου ρόλου για την Έμιλι Μπλαντ και Α’ Ανδρικού ρόλου για τον Λιν-Μάνουελ Μιράντα.

Σκηνοθεσία: Ρομπ Μάρσαλ

Σενάριο: Ντέιβιντ Μαγκί

Πρωταγωνιστούν: Έμιλι Μπλαντ (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου σε σειρά, μίνι σειρά ή τηλεταινία για το «Gideon’s Daughter» το 2007), Λιν-Μάνουελ Μιράντα (Βραβείο Γκράμι Καλύτερου τραγουδιού γραμμένου για οπτικά μέσα για το «Βαϊάνα» το 2018, Βραβείο Γκράμι Καλύτερου άλμπουμ θεατρικού μιούζικαλ για το «Hamilton» το 2016 & για το «In the Heights» το 2009), Μπεν Γουισό, Εμιλι Μόρτιμερ, Τζούλι Γουόλτερς (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μουσική ή κωμική ταινία & Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου για το «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» το 1984, Κινηματογραφικό Βραβείο Αδελφότητας BAFTA το 2014, Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου για το «Billy Elliot» το 2001), Μέριλ Στριπ (Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου & Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε δραματική ταινία για το «Η Σιδηρά Κυρία» το 2012, Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου & Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε δραματική ταινία για το «Η Εκλογή της Σόφι» το 1983, Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου & Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου σε ταινία για το «Κράμερ εναντίον Κράμερ» το 1980, Χρυσή Σφαίρα Σέσιλ Μπ. Ντε Μιλ το 2017, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μουσική ή κωμική ταινία για το «Τζούλι & Τζούλια» το 2010, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μουσική ή κωμική ταινία για το «Ο διάβολος φοράει Prada» το 2007, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μίνι σειρά ή τηλεταινία & Βραβείο Έμμυ Ζώνης Υψηλής Τηλεθέασης Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μίνι σειρά ή τηλεταινία για το «Ο Θεός ξέχασε τον Παράδεισο» το 2004, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου σε ταινία για το «Adaptation» το 2003, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε δραματική ταινία & Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου για το «Η ερωμένη του Γάλλου λοχαγού» το 1982, Βραβείο Έμμυ Ζώνης Υψηλής Τηλεθέασης Καλύτερου αφηγητή για το «Five Came Back» το 2017, Τιμητικός Χρυσός Λέοντας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2012, Ασημένιος Λέοντας Καλύτερης Ηθοποιού για το «Οι Ώρες» το 2003 & Berlinale Camera Award το 1999 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου, Βραβείο Φεστιβάλ των Καννών Καλύτερης ηθοποιού για το «Κραυγή στο σκοτάδι» το 1989, Τιμητικό Σεζάρ το 2003), Κόλιν Φερθ (Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ ανδρικού ρόλου σε δραματική ταινία & Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Α’ ανδρικού ρόλου για το «Ο Λόγος του Βασιλιά» το 2011, Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Α’ ανδρικού ρόλου για το «Ένας άντρας μόνος» το 2010, Κύπελλο Βόλπι Καλύτερου ηθοποιού για το «Ένας άντρας μόνος» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας το 2009), Ντικ Βαν Ντάικ (Βραβείο Γκράμι Καλύτερου παιδικού άλμπουμ για το «Μαίρη Πόππινς» το 1965), Άντζελα Λάνσμπερι (Τιμητικό Όσκαρ το 2014, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε δραματική σειρά για το «Η συγγραφέας ντετέκτιβ» το 1992, 1990, 1987 & 1985, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου σε ταινία για το «Ο άνθρωπος της Μαντζουρίας» το 1963 & για το «Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι» το 1946)

Διάρκεια: 130 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=BZzTGiIhoqo

Ποιος θα σου τραγουδήσει (Quién te Cantará)
του Κάρλος Βερμούτ

Μετά την επιτυχία του «Magical Girl», ο Κάρλος Βερμούτ επιστρέφει με ένα γυναικείο δράμα, γεμάτο μυστήριο, που θα κλονίσει τους θεατές. Με την καινούρια του ταινία, ο ταλαντούχος σκηνοθέτης ανακηρύσσεται άξιος διάδοχος του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Άλλωστε, ο ίδιος ο Αλμοδόβαρ έχει πει, κατ’ επανάληψη, ότι ο Κάρλος Βερμούτ αποτελεί εθνικό θησαυρό για τον ισπανικό κινηματογράφο.

Η Λίλα Κασάν, μια επιτυχημένη Ισπανίδα τραγουδίστρια, ετοιμάζεται να επανέλθει θριαμβευτικά στην ενεργό δράση μετά από μια δεκαετία μυστηριώδους σιωπής, αλλά την παραμονή της μεγάλης της συναυλίας χάνει τη μνήμη της σε ένα ατύχημα.

Η Βιολέτα, μια τραγουδίστρια καραόκε που λυτρώνεται από τη θλιβερή της ζωή κάθε φορά που ερμηνεύει επί σκηνής τα τραγούδια της Κασάν, αναλαμβάνει να θυμίσει στη σταρ τις διαστάσεις της θρυλικής της περσόνας, μαθαίνοντάς της απ’ την αρχή να τραγουδά.

Ένα πολυφωνικό άσμα για τις μεταμορφώσεις της ταυτότητας και για τα πρόσωπα που δείχνουμε στους λίγους και στους πολλούς, το οποίο στοιχειώνει το μυαλό σαν πιασάρικο ρεφρέν και τονώνει την ψυχή όπως κάθε μορφή πραγματικής τέχνης.

«Αρχικά σκεφτόμουν να κάνω μια ταινία του υπερφυσικού: μια ταινία στην οποία το πνεύμα μιας γυναίκας θα είχε κυριεύσει μία άλλη. Σταδιακά η ιστορία εξελίχθηκε, μέχρι που έφτασε στο σημείο να πλησιάσει το μιούζικαλ. Η ουσία παραμένει η ίδια: πώς αναγνωρίζεις τον εαυτό σου στην εικόνα που έχουν οι άλλοι για σένα, πώς χάνεις επαφή με τον εαυτό σου και καταλήγεις να ζεις παγιδευμένος μέσα στον χαρακτήρα που δημιούργησες προκειμένου να σε αποδεχτούν ή να σε αγαπήσουν, πώς είναι να σε κυριεύει ένας χαρακτήρας που δεν αναγνωρίζεις. Με απασχολεί το πώς η διασημότητα επηρεάζει τους ανθρώπους καθώς και το πώς αλλάζουμε την προσωπικότητά μας προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στις (υποτιθέμενες) υποχρεώσεις μας, εις βάρος των ονείρων μας αλλά και του πραγματικού μας εαυτού» αναφέρει σχετικά με την ταινία ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος.

Σκηνοθεσία: Κάρλος Βερμούτ

Σενάριο: Κάρλος Βερμούτ

Πρωταγωνιστούν: Νάζουα Νίμρι, Εβα Λοράκ, Κάρμε Έλιας, Ναταλία Ντε Μολίνα (EFP Shooting Star στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2015), Ίνμα Κουέβας, Ιγκνάθιο Ματέος, Βιθέντα Ν’ Ντόγκο, Χουλιάν Βιγιαγράν,

Διάρκεια: 124 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=4K8mHOTcWmk

Bumblebee
του Τράβις Νάιτ

Κάπου ανάμεσα στο spin-off και το πρίκουελ, το «Bumblebee» εκτυλίσσεται είκοσι περίπου χρόνια πριν από το πρώτο «Transformers», το 1987, με βασικό πρωταγωνιστή τον ομώνυμο ήρωα, ο οποίος λίγο μετά την καταστροφή του Cybertron καταφεύγει στη Γη για να προετοιμάσει το έδαφος για μια νέα βάση των ειρηνικών Autobots.

Κυνηγημένος και δίχως μνήμη, με τη μορφή ενός ταλαιπωρημένου κίτρινου Σκαραβαίου, βρίσκει καταφύγιο σε μια μάντρα με παρατημένα αυτοκίνητα σε μια μικρή παραλιακή πόλη της Καλιφόρνια. Εκεί θα τον ανακαλύψει και θα τον ενεργοποιήσει άθελά της η νεαρή Τσάρλι, η οποία προσπαθεί να συνέλθει από τα δικά της προσωπικά τραύματα.

Στο ξεκίνημα της ταινίας το κοινό έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τον Bumblebee γνωστό και ως Β-127, έναν ήρωα των Τransformers με έντονο κίτρινο χρώμα. Ο Β-127 έχει μια αποστολή στη γη: να προστατεύσει τον πλανήτη και τους κατοίκους του με την ελπίδα να βρει καταφύγιο εκείνος και οι συμπολεμιστές του. Αυτή η εκδοχή του Bumblebee είναι πιο ανθρώπινη, τρυφερή και οικογενειακή. Χωρίς να στερείται τη δράση και τα εντυπωσιακά εφέ, πρόκειται για μια ταινία που προσεγγίζει διαφορετικά την ιστορία των Transformers.

Το σενάριο της Κριστίνα Χόντσον επικεντρώνεται στη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον Bumblebee και την Τσάρλι, ένα κορίτσι που γνωρίζει τυχαία όταν εκείνη βρίσκει καταφύγιο στο γκαράζ του πατέρα της που έχει πρόσφατα χάσει τη ζωή του. «Ήθελα έναν γυναικείο χαρακτήρα. Μου αρέσει όταν οι γυναίκες μπλέκονται σε περιπέτειες. Η Τσάρλι είναι λίγο αγοροκόριτσο, λίγο αθλήτρια, λίγο nerd», δηλώνει η σεναριογράφος.

Πρόκειται επίσης για μια ταινία που δίνει την ευκαιρία στους θεατές να ακούσουν το Autobot πριν χάσει τη φωνή του και για πρώτη φορά ένας χαρακτήρας των Transformers έχει γυναικεία φωνή. Η υποψήφια για Όσκαρ Άντζελα Μπάσετ χαρίζει τη φωνή της στη Shatter, μια αδίστακτη Autobot που έχει έρθει στον πλανήτη Γη να εντοπίσει τον Bumblebee. «Αφήνουμε το κοινό να γνωρίσει έναν Transformer με έναν πρωτόγνωρο τρόπο» σχολιάζει ο παραγωγός Λορέντζο ντι Μποναβεντούρα.

Σκηνοθεσία: Τράβις Νάιτ (Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων για το «Ο Κούμπο και οι δύο χορδές» το 2017)

Σενάριο: Κριστίνα Χόντσον

Πρωταγωνιστούν: Χέιλι Στάινφελντ, Τζον Σένα, Τζον Ορτίζ, Πάμελα Άντλον, Ντίλαν Ο’Μπράιεν, Χόρχε Λέντενμποργκ Τζ., Τζάστιν Θερού, Άντζελα Μπάσετ (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μουσική ή κωμική ταινία για το «Τίνα» το 1994)

Διάρκεια: 114 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=TNhASiZWkGI

Το ξέρουν όλοι (Todos lo Saben)
του Ασγκάρ Φαραντί

Μετά από χρόνια στην Αργεντινή, η 40χρονη Λάουρα επιστρέφει στην επαρχιακή ισπανική της πόλη για το γάμο της μικρής της αδελφής. Μαζί της, η έφηβη κόρη της Ιρένε κι ο πιτσιρικάς γιος της Ντιέγκο. Ο άντρας της, Αλεχάντρο, πρέπει να μείνει πίσω στο Μπουένος Άιρες για δουλειές. Όλη η ευρύτερη οικογένεια, που έχει μαζευτεί από κάθε γωνιά της χώρας για το χαρμόσυνο γεγονός, όλοι οι παλιοί φίλοι, όλο το χωριό, ζουν σε γαμήλιους ρυθμούς. Μέχρι που ένα black out κατά τη διάρκεια της δεξίωσης θα σκοτεινιάσει πολύ πιο καθοριστικά τον κόσμο της Λάουρα: η κόρη της απάγεται, μυστηριωδώς κι ένα τεράστιο ποσό θα ζητηθεί για λύτρα.

Ένα ποσό που κανείς δεν έχει να πληρώσει. Ο Αλεχάντρο, ο Αργεντίνος σύζυγος που όλοι θεωρούν ότι της προσφέρει μία πλούσια ζωή, είναι άνεργος εδώ και χρόνια. Ο πατέρας της, αντιμετωπίζοντας την οικονομική κρίση, έχει ξεπουλήσει τα αμπέλια του για ένα κομμάτι ψωμί. Μόνο ο Πάκο, ο παλιός της φίλος, ο οποίος της συμπαραστέκεται σε όλη αυτή την τραγική στιγμή, θα μπορούσε να πουλήσει το κτήμα και το μερίδιό του στο συνεταίρο του. Γιατί να το κάνει όμως; Μία σειρά από μυστικά και ψέματα αρχίζουν να ξεδιπλώνονται και να αποκαλύπτουν το παρελθόν της Λάουρα.

Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στην Τορελαγκούνα, βόρεια της Μαδρίτης και μολονότι η ταινία είναι ισπανόφωνη, ο Φαρχαντί δεν μιλά τη γλώσσα. Σύμφωνα με τον παραγωγό Αλεξάντρ Μάλετ-Γκάι,  αυτό δεν ήταν πρόβλημα για την παραγωγή αφού όπως είχε αποδείξει και στο «Παρελθόν», ο Φαρχαντί (που δεν μιλά ούτε γαλλικά) δεν συνάντησε γλωσσικό εμπόδιο στην καθοδήγηση των ηθοποιών. Αντ’ αυτού «έχει μία θαυμάσια διαίσθηση και το ταλέντο να ακούει τη μουσική των λέξεων», όπως σημειώνει ο Μάλετ-Γκάι.

Το ψυχολογικό θρίλερ του Φαραντί σήκωσε την αυλαία του 71ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών (είναι μόλις η δεύτερη ισπανόφωνη ταινία που ανοίγει το Φεστιβάλ μετά την «Κακή Εκπαίδευση» του Πέδρο Αλμοδόβαρ το 2004).

Σκηνοθεσία: Ασγκάρ Φαραντί (Χρυσός Λέοντας, Reader Jury of the “Berliner Morgenpost” & Prize of the Ecumenical Jury – Competition για το « Ένας χωρισμός » το 2011 και Αργυρός Λέοντας Καλύτερης Σκηνοθεσίας για το «Darbareye Elly» το 2009 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου, Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου για το «Ο εμποράκος» το 2016 και Prize of the Ecumenical Jury για «Το παρελθόν» το 2013 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης ξένης ταινίας για το «Ένας χωρισμός» το 2011)

Σενάριο: Ασγκάρ Φαραντί

Πρωταγωνιστούν: Πενέλοπε Κρουζ (Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου & Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου για το «Vicky Cristina Barcelona» το 2009, Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού για το «Γύρνα πίσω» το 2006, Τιμητικό Σεζάρ το 2018), Χαβιέρ Μπαρδέμ (Όσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου, Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β’ ανδρικού ρόλου & Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Β’ ανδρικού ρόλου σε ταινία για το «Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους» το 2008, Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για το «Biutiful» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 2010, Κύπελλο Βόλπι Καλύτερου ηθοποιού για το «Η θάλασσα μέσα μου» το 2004 και για το «Πριν πέσει η νύχτα» το 2000 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας), Ρικάρντο Νταρίν, Εντουάρτ Φερνάντες, Μπάρμπαρα Λένι, Ίνμα Κουέστα, Ελβίρα Μίνγκουεζ, Ραμόν Μπαρέα (Small Golden Rail για το «Muerto de amor» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 1997)

Διάρκεια: 132 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=18-8mSomOSc

Η επόμενη μέρα μιας σχέσης (Geu-hu)
του Χονγκ Σανγκ-σου

Η ταινία, στα όρια του μινιμαλισμού γύρω από ένα κουαρτέτο χαρακτήρων, πραγματεύεται την ιστορία ενός άντρα, του Κιμ Μπονγκ-γουάν και τριών γυναικών, της Σονγκ Χάε – γιου, της Λι Τσανγκ-σου, και της Σονγ Α-ρεούμ.

Ο Μπόνγκ-γουαν είναι διευθυντής ενός ανεξάρτητου εκδοτικού οίκου, έχει το σπίτι του, τη γυναίκα του Σονγκ Χάε – γιου και μέχρι πρότινος και την ερωμένη του Λι Τσανγκ – σούκ, που τύγχανε γραμματέας της μικρής του επιχείρησης. Με το παράνομο love story τους να έχει πια τελειώσει, ο Μπόνγκουαν προσπαθεί ακόμη να ξεπεράσει το χωρισμό, απομακρυνόμενος ολοένα και περισσότερο από τη σύζυγό του, η οποία με τη σειρά της φαίνεται πως έχει ερμηνεύσει την περίεργη συμπεριφορά του ως πιθανή απιστία.

Όταν μια μέρα επισκεφτεί ξαφνικά τη δουλειά του ανδρός της, θα βρει στο γραφείο του μια όμορφη, νεαρή γυναίκα, τη Σονγ Α-ρεούμ, και υποθέτοντας πως αποτελεί την πέτρα του σκανδάλου, θα της επιτεθεί λεκτικά και σωματικά. Χωρίς να έχει καμία ιδέα για το τι ακριβώς συμβαίνει, η καινούρια γραμματέας θα βρεθεί αναμεμειγμένη στη σκανδαλώδη ερωτική ζωή του νέου της αφεντικού με έναν εντελώς αναπάντεχο τρόπο, την ίδια στιγμή που θα προσπαθήσει να αποδείξει πως ουδέποτε αποτέλεσε το «τρίτο» πρόσωπο σε αυτόν το γάμο σε κρίση.

Για το βιαστικό θεατή ο Χονγκ Σανγκ-σου γυρίζει κάθε φορά την ίδια ταινία. Όλες οι δημιουργίες του Κορεάτη σκηνοθέτη στρέφονται γύρω από μικρές, καθημερινές στιγμές και φαινομενικά ασήμαντους διαλόγους, θραύσματα μιας καθημερινότητας και μιας ζωής που συνεχίζονται ακάθεκτες μετά από αυτές, αλλά υπάρχει πάντα κάτι, ανεπαίσθητο έστω, που θα αλλάξει την πορεία των πραγμάτων και τις ζωές των ηρώων του.

Το «Η Επόμενη Μέρα μιας Σχέσης» είναι η τρίτη φετινή ταινία (και εικοστή πρώτη συνολικά σε μια πορεία είκοσι χρόνων) του πολυγραφότατου και πλέον νουβελβαγκικού σκηνοθέτη παγκοσμίως, η δεύτερη που προβάλλεται στο 70ό Φεστιβάλ των Καννών, μετά το εκτός διαγωνιστικού «Claire’s Camera» με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, και η πρώτη του ταινία στο Διαγωνιστικό Τμήμα μετά το «In Another Country» από 2012.

 Σκηνοθεσία: Χονγκ Σανγκ-σου (Un Certain Regard Award για το «Hahaha» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών το 2010)

Σενάριο: Χονγκ Σανγκ-σου

Πρωταγωνιστούν: Γιούνι Τσο, Μιν-Χι Κιμ (Ασημένια Άρκτος Καλύτερης Ηθοποιού για το «Bamui haebyun-eoseo honja» το 2017), Σάο Μπαιόκ Κιμ, Κι Ζοαμπάνγκ, Χέι Χίο Κουν

Διάρκεια: 91 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=OmMUlNOku8w

Η Άννα και η Αποκάλυψη (Anna and the Apocalypse)
του Τζον ΜακΦέιλ

Η ταινία βασίζεται στη βραβευμένη με BAFTA ταινία μικρού μήκους «Zombie Musical» των σεναριογράφων και μουσικών Άλαν ΜακΝτόναλντ και Ράιαν ΜακΧένρι. Είναι αφιερωμένη στη μνήμη του ΜακΧένρι, που χάθηκε νεότατος από καρκίνο.

Κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, το ξύπνημα των ζόμπι απειλεί την ήσυχη πόλη του Little Haven, αναγκάζοντας την Άννα και τους φίλους της να τρέξουν, να παλέψουν και να πετσοκόψουν προκειμένου να επιβιώσουν οι ίδιοι και οι αγαπημένοι τους. Σύντομα, θα ανακαλύψουν πως κανείς δεν είναι ασφαλής σε αυτόν τον κόσμο και, καθώς τα πάντα καταρρέουν γύρω τους, θα αντιληφθούν πως μπορούν να εμπιστευτούν μόνο ο ένας τον άλλον.

Το σενάριο κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις του σκηνοθέτη Τζον ΜακΦέιλ. «Ένιωσα πως θα μπορούσα να το έχω γράψει εγώ αυτό και ήθελα να είμαι μέρος του!» αναφέρει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του ο δημιουργός.

Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε τρεις διαφορετικές περιοχές ανάμεσα σε Γλασκόβη και Εδιμβούργο. Το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων έγινε σε ένα κανονικό σχολείο το οποίο ήταν κλειστό τους χειμερινούς μήνες. Ο χρόνος τον γυρισμάτων ήταν περιορισμένος και το Σκωτσέζικο κρύο τσουχτερό.

Η πρωταγωνίστρια προετοιμάστηκε για την ταινία μαθαίνοντας τα βασικά του μποξ μιας και δεν ήξερε πώς να ρίχνει γροθιές στον αέρα και πήρε θάρρος για να τα καταφέρει από τις γυναίκες της παραγωγής που την περιστοίχιζαν, βρίσκοντας θετικό ότι δεν πρόκειται για μια ανδροκρατούμενη παραγωγή.

Σκηνοθεσία: Τζον ΜακΦέιλ

Σενάριο: Αλαν ΜακΝτόναλντ, Ράιαν ΜακΧένρι

Πρωταγωνιστούν: Έλα Χαντ, Μάλκολμ Κάμινγκ, Μάρλι Σιου, Σάρα Σουάιρ, Κρίστοφερ Λεβό, Μπεν Γουίγκινς

Διάρκεια: 92 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=aJCZ_50y71E

The Bachelor 3
του Γιάννη Παπαδάκου

Συνεχίζοντας τις περιπέτειες των τεσσάρων μπερμπάντηδων κι άτυχων φίλων, η τρίτη και τελευταία ταινία της σειράς, η οποία σε κάθε της επεισόδιο (το πρώτο το 2016 και το δεύτερο το 2017) σάρωσε τα ταμεία, άρα πιθανότατα το ίδιο θα κάνει και τώρα, συναντά τους άντρες λίγο πριν τον επικείμενο γάμο του Τζίμη.

Ο Τζίμης φωνάζει τα φιλαράκια του για το καθιερωμένο πλέον bachelor. Όλα πάνε φυσιολογικά αυτή τη φορά προς έκπληξη όλων και η ώρα του γάμου έχει φτάσει. Αυτό όμως που θα ακυρώσει και αυτόν τον γάμο δεν θα αργήσει να έρθει. Ο Ρένος θα απαχθεί στην εκκλησία. Στην προσπάθειά τους να βρουν το φίλο τους, ο Αντώνης, ο Τζίμης και ο Κωστής θα βρεθούν στη Λάρισα όπου τα πράγματα ξεφεύγουν.

Η ταινία θα μπορούσε να είναι μια κωμωδία που θα περάσεις καλά, άσχετα αν την ιδέα την έχουμε δει πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά για μία ακόμη φορά οι παραγωγοί διαλέγουν την πεπατημένη, χωρίς κάποια έμπνευση, οπότε όλη η προσπάθεια είναι για μια ακόμα φορά αποτυχημένη.

Για μια ακόμα φορά, υπάρχουν αστεία τα οποία έχουν ως συνήθως σεξουαλικά υπονοούμενα αλλά και εντελώς «κρύα» ανέκδοτα, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί απείρως στο παρελθόν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Το σενάριο καταφέρνει να τσεκάρει όλα τα κουτάκια στο εύρος του ρατσισμού.

Για μια ακόμα φορά επικρατεί η τοποθέτηση προϊόντων (πρωταγωνιστούν περισσότερο από τους ήρωες και σίγουρα παίζουν καλύτερα από τους ηθοποιούς). Τουλάχσιστον είναι πιο εμπνευσμένη από τα κάκιστα αστεία που πραγματικά δεν περιγράφονται.

Αποτελεί μια ακόμα ανέμπνευστη κωμωδία του σύγχρονου Ελληνικού κινηματογράφου, με χιούμορ χειρότερο και από επιθεώρηση, σε μια εμπειρία που ούτε στον εχθρό σου δεν εύχεσαι να δει. Ήθελε προσπάθεια να γίνει χειρότερη από τις προηγούμενες αλλά τα κατάφερε.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Παπαδάκος

Σενάριο: Ισιδώρα Χατζηβασιλείου

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Τσιμιτσέλης, Θανάσης Βισκαδουράκης, Νίκος Βουρλιώτης, Ηλίας Μελέτης, Κατερίνα Γερονικολού, Βασιλική Τρουφάκου (Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου για το «Ουζερί Τσιτσάνης» στα Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2016), Βίκυ Κάβουρα, Ησαΐας Ματιάμπα, Τάσος Παλατζίδης (Greek Competition Award Β’ Ανδρικού Ρόλου για το «Peppermint» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 1999), Δημήτρης Σταρόβας, Τόνης Σφίνος, Τάκης Ζαχαράτος, Ζήσης Ρούμπος

Διάρκεια: 100 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=Cot7kQR3KEc