Αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους (γράφει η Ζωή Κακοτρίχη, 12.7.2018)

Αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους…

γράφει η Ζωή Κακοτρίχη, 12.7.2018
μπλογκ στο «Ζω Φωκίδα!»: Σινεφίλ

Οχτώ νέες ταινίες κάνουν πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες.  H αληθινή ιστορία για μια από τις πιο εξωφρενικές ληστείες στην ιστορία της Αμερικής, μια περιπέτειας για όλη την οικογένεια, το τρίτο μέρος για τον πιο αθώο Δράκουλα της κινηματογραφικής ιστορίας, μια Ιταλική μαύρη κωμωδία για το πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις την κρίση με τον πιο έξυπνο τρόπο, μια Ισπανική κωμωδία καταστάσεων, μία ακόμη Ισπανική κωμωδία που φιλοδοξεί να σας πεθάνει από τα γέλια, η καινούρια ταινία του Σταλόνε και μια κλοπή με ένα υπέρλαμπρο καστ.

Μια Αμερικάνικη Ληστεία (American Animals)
του Μπαρτ Λέιτον

Η ταινία, με πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance το 2018, είναι η απίστευτη, συναρπαστική κι αληθινή ιστορία τεσσάρων φίλων που, θρασύτατα, επιχειρούν να διαπράξουν μια από τις πιο ριψοκίνδυνες ληστείες στην ιστορία της Αμερικής.

Αρχικά γνωρίζουμε τον Γουόρεν, ένα απρόβλεπτο κι ατίθασο αγόρι που ξεκινάει τη φοιτητική του ζωή. Παρέα με τον επίδοξο καλλιτέχνη Σπένσερ – παιδικός του φίλος από το Λέξινγκτον – διοργανώνουν τη ληστεία βιβλίων ανεκτίμητης αξίας από τη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου του Σπένσερ, ανάμεσά τους ένα αντίτυπο του «Τα Πουλιά της Αμερικής» του Οντιμπόν, αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων.

Επιστρατεύοντας δύο ακόμα φίλους, τον ανερχόμενο λογιστή Έρικ και τον γεννημένη αθλητή Τσας, η συμμορία σχεδιάζει σχολαστικά την κλοπή και μετέπειτα την πώληση των κλεμμένων βιβλίων, χρησιμοποιώντας ως έμπνευση κλασικές ταινίες με ληστείες. Αλλά τα σχέδια των ληστών πηγαίνουν στραβά, αφήνοντας μετέωρο το λαμπρό μέλλον των αγοριών.

Με αφήγηση από πολλαπλές οπτικές, κινούμενη μεταξύ της μυθοπλασίας και ντοκιμαντερίστικων συνεντεύξεων με τα πραγματικά πρόσωπα της ιστορίας, η νέα ταινία του Μπαρτ Λέιτον ανεβάζει το heist movie σε νέα, συναρπαστικά ύψη.

Ο Λέιτον ξεκίνησε την έρευνά του και ανακάλυψε τέσσερις ανθρώπους που χάθηκαν μέσα στην ίδια τους τη φαντασία: όταν επέστρεψαν στην πραγματικότητα, ήταν απλώς πολύ αργά. Ο Λέιτον άρχισε ν’ αλληλογραφεί με τους έγκλειστους νεαρούς. Τα γράμματά του και οι απαντήσεις των Γουόρεν Λίπκα, Σπένσερ Ράινχαρντ, Ερικ Μπόρσακ και Τσας Άλεν, αποτέλεσαν τελικά τη βάση για το σενάριο της ταινίας, που ο Λέιτον έγραψε ενώ οι ποινές των νεαρών ολοκληρώθηκαν κι εκείνοι έκαναν τα πρώτα τους βήματα στη νέα τους ζωή, ως ενήλικες.

«Ήθελα να καταλάβω γιατί μια ομάδα φαινομενικά μορφωμένων νεαρών από ευκατάστατες οικογένειες, μπορεί να ήθελαν να διαπράξουν ένα τέτοιο έγκλημα. Το πρώτο μου ένστικτο, καθώς προέρχομαι από το χώρο του ντοκιμαντέρ, ήταν να έρθω σε επαφή με τους πραγματικούς ανθρώπους που ενεπλάκησαν στην ιστορία, παρότι εκτίουν μακροχρόνιες ποινές στη φυλακή. Κι η ιστορία τους μου φάνηκε σαν την πλοκή παλιάς ταινίας» αναφέρει ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος.

Σκηνοθεσία: Μπαρτ Λέιτον (Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου ντεμπούτου από Βρετανό σεναριογράφο, σκηνοθέτη ή παραγωγό για το «Ο απατεώνας» το 2013)

Σενάριο: Μπαρτ Λέιτον

Πρωταγωνιστούν: Έβαν Πίτερς, Αν Ντάουντ (Βραβείο Έμμυ Ζώνης Υψηλής Τηλεθέασης Καλύτερου Β’ γυναικείου ρόλου σε δραματική σειρά για το «The Handmaid’s Tale» το 2017), Μπάρι Κιόαν, Μπλέικ Τζένερ, Τζάρεντ Εϊμπραμσον, Ούντο Κίερ (Special Teddy Award στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2014)

Διάρκεια: 116 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=sux_V83QiSQ

Ουρανοξύστης (Skyscraper)
του Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ

Ο Γουίλ Σόγιερ, πρώην επικεφαλής της Ομάδας Διάσωσης Ομήρων του FBI και βετεράνου πολέμου, μετά από αναγκαστική απόσυρση από την ενεργό δράση λόγω τραυματισμού, προσφέρει υπηρεσίες ασφαλείας σε ουρανοξύστες. Σε μια αποστολή στην Κίνα ενοχοποιείται για την ξαφνική ανάφλεξη του ψηλότερου και ασφαλέστερου ουρανοξύστη, την ασφάλεια του οποίου είχε μόλις αναλάβει. Ο Γουίλ προσπαθεί να βρει τους υπαίτιους της φωτιάς και να σώσει την οικογένειά του που είναι παγιδευμένη μέσα στο κτίριο.

Είναι σαφές πως δεν υπάρχει κανένα όριο ανάμεσα στο τι είναι πιθανό και τι απίθανο στο σινεμά και κάπου εκεί, σε αυτήν την διαπίστωση κρύβεται και το μεγαλύτερο μέρος της μαγείας μιας τέχνης που παίζει διαρκώς με τις αντοχές του ρεαλισμού, τη διαστρέβλωση της πραγματικότητας, την ακύρωση νόμων της φυσικής, την οριστική νίκη της φαντασίας πάνω στη αλήθεια.

Ο Ντουέιν Τζόνσον το μόνο που δεν κάνει σε αυτήν την ταινία είναι να ξεριζώσει τον ουρανοξύστη με τα χέρια του από τη Γη, καθώς οτιδήποτε άλλο είναι γι’ αυτόν παιχνιδάκι – από το να πηδήξει από ένα γερανό μέσα σε έναν από τους ορόφους του κτιρίου, μέχρι να συγκρατήσει μια γέφυρα που καταρρέει με τα χέρια του, σε ένα καταπληκτικό σερί από απίθανες σκηνές που στο μεγαλύτερο ποσοστό τους σε κάνουν να ξεκαρδίζεσαι από τα γέλια και σε ελάχιστες στιγμές να κλείνεις τα μάτια από τον τρόμο.

Το 2016 ο Ντουέιν Τζόνσον και ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Ρόουσον Μάρσαλ Θάρμπερ ολοκληρώνοντας τα γυρίσματα της κωμικής περιπέτειας «Κεντρική Ευφυία» ξεκίνησαν να συζητούν για την επόμενη συνεργασία τους αναζητώντας ένα είδος χαρακτήρα που να μην έχει προσεγγίσει ποτέ ο ηθοποιός υποκριτικά. Και η απόφαση ήταν ένας χαρακτήρας συναισθηματικά ευάλωτος (σωματική αναπηρία, οικογένεια σε κίνδυνο). Έτσι προέκυψε ο «Ουρανοξύστης» που συνιστά ένα αμάλγαμα ταινιών όπως «Πολύ Σκληρός Για Να Πεθάνει», «Ο Φυγάς» και «Ο Πύργος της Κολάσεως».

Ο παραολυμπιονίκης Τζεφ Γκλάσμπρενερ, που έχασε το πόδι του σε ηλικία οκτώ ετών και, σε πείσμα όλων όσοι του είχαν πει πως ποτέ του δε θα ασχολούταν ξανά με αθλητισμό, ανέβηκε στο Έβερεστ, ήταν εκείνος που ενέπνευσε τον Ντουέιν. Μάλιστα ήρθε ο ίδιος στο σετ και μίλησε σε όλους ενώ έδωσε και συγκεκριμένες κατευθύνσεις στον πρωταγωνιστή αναφορικά με τον τρόπο που κάποιος με πρόσθετο μέλος ανεβαίνει σκάλες, πηδάει από ύψος αλλά και τη σχέση που έχει κάποιος με το πρόσθετο μέλος του.

Σκηνοθεσία: Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ

Σενάριο: Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ

Πρωταγωνιστούν: Ντουέιν Τζόνσον, Νιβ Κάμπελ, Τσιν Χαν, Μπάιρον Μαν, Πάμπλο Σκρέμπερ, Νόα Τέιλορ

Διάρκεια: 102 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=cLoXYgsOX9g

Ξενοδοχείο για Τέρατα 3: Ώρα για Διακοπές (Hotel Transylvania 3: Summer Vacation)
του Τζέντι Ταρτακόφσκι

Η αγαπημένη μας οικογένεια πάει ταξίδι με ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο για τέρατα. Έτσι, ο Ντρακ θα κάνει κι αυτός μια φορά διακοπές, αντί να φροντίζει τις διακοπές όλων των άλλων στο ξενοδοχείο. Όλοι περνούν υπέροχα παίρνοντας μέρος στις δραστηριότητες που προσφέρονται στο πλοίο, όπως βόλεϊ για τέρατα, εξωτικές εξορμήσεις και φεγγαρο-θεραπεία.

Οι ονειρεμένες διακοπές όμως μετατρέπονται σε εφιάλτη όταν η Μέιβις αντιλαμβάνεται πως ο Ντρακ έχει ερωτευτεί τη μυστηριώδη καπετάνιο, την Έρικα, η οποία κρύβει ένα επικίνδυνο μυστικό που θα μπορούσε να καταστρέψει όλα, μα όλα τα τέρατα.

Όλοι αξίζουν διακοπές, ειδικά ο εργασιομανής Ντρακ, ο περίφημος ιδιοκτήτης του Ξενοδοχείου για Τέρατα και ο πιο τρυφερός πάτερ φαμίλιας για την οικογένεια, αλλά και τους φίλους του. Στην τρίτη ταινία της σειράς, που με τις δύο προηγούμενες έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία κι έχει δημιουργήσει φανατικό κοινό, η λατρεμένη δρακουλοπαρέα βάζει αντηλιακό και μαγιό, όπως κάθε φυσιολογική παρέα του κόσμου αυτού, και επιβιβάζεται όλο προσδοκία σε πολυτελές κρουαζιερόπλοιο με εξωτικούς προορισμούς, πέραν του κόσμου αυτού.

Αυτήν τη φορά, το επίπεδο animation και θεάματος της ταινίας μας ταξιδεύει σε φαντασμαγορικά μέρη, μας αποκαλύπτει επιτέλους τι συμβαίνει στο Τρίγωνο των Βερμούδων και πώς μοιάζει η χαμένη Ατλαντίδα. Όλα αυτά σκηνοθετημένα από τον Τζέντι Ταρτακόφσκι, που είχε αναλάβει και τις δύο πρώτες ταινίες και εδώ βρίσκει την ευκαιρία να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του animation στο έπακρο, συνυπογράφοντας και το σπαρταριστό σενάριο.

«Η παρέα του Δράκουλα όχι μόνο φεύγει από το ξενοδοχείο και πάει κάπου εξωτικά, αλλά κάναμε άνω κάτω τη σχέση του Ντρακ με τη Μέιβις. Αντί να είναι ο Ντρακ ο γονιός που ανησυχεί για την κόρη που ερωτεύεται και γίνεται μητέρα, τώρα είναι η Μέιβις που ανησυχεί υπερβολικά για τον πατέρα της που νιώθει για δεύτερη φορά στη ζωή του το περίφημο ζινγκ. Μπορεί όμως και να μην είναι τόσο υπερβολική, γιατί ο πατέρας της είναι σε πραγματικό κίνδυνο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος.

Σκηνοθεσία: Τζέντι Ταρτακόφσκι (Βραβείο Έμμυ Ζώνης Υψηλής Τηλεθέασης Καλύτερου προγράμματος κινουμένων σχεδίων με διάρκεια έως μία ώρα για το «Star Wars: Clone Wars» το 2005 & το 2004 και για το «Samurai Jack» το 2004)

Σενάριο: Τζέντι Ταρτακόφσκι, Μάικλ ΜακΚάλερς

Με τις φωνές των: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Νατάσσα Σιδηροκαστρίτου, Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, Κώστας Αποστολίδης, Στεφανία Φιλιάδη, Άγγελος Λιάγκος, Χρήστος Συριώτης, Γιάννης Στεφόπουλος, Βασίλης Μήλιος, Λουκάς Φραγκούλης, Θανάσης Κουρλαμπάς, Φώτης Πετρίδης, Μελίνα Χατζηγεωργίου

Διάρκεια: 97 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=PFg0Qbg2IBw

Η ταινία θα βγει στις αίθουσες μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, με ελληνικούς υπότιτλους και σε 3D.

Βάλε τη Γιαγιά στο Ψυγείο (Metti La Nonna In Freezer)
των Τζιανκάρλο Φοντάνα και Τζουζέπε Τ. Στάζι

Είναι αποδεκτό να κλέβουμε το κράτος όταν νιώθουμε ότι μας κλέβει κι εκείνο; Αυτό είναι το δίλλημα που αντιμετωπίζει η Κλαούντια, μια νεαρή συντηρήτρια αρχαιοτήτων που καταφέρνει να τα βγάζει πέρα χάρη στη σύνταξη της γιαγιάς της, καθώς η αρμόδια δημόσια υπηρεσία καθυστερεί να την πληρώσει. Όταν η γιαγιά της ξαφνικά εγκαταλείπει τον μάταιο τούτο κόσμο, η χρεοκοπία της χτυπάει την πόρτα, οπότε η Κλαούντια, με τη βοήθεια του προσωπικού της, «παγώνει» τη γιαγιά προκειμένου να συνεχίσει να εισπράττει τη σύνταξή της, μέχρις ότου το κράτος τής καταβάλει αυτά που της οφείλει.

Όταν η λύση για όλα τα προβλήματα της Κλαούντια αρχίζει να αχνοφαίνεται, ο Σιμόνε Ρέτσια, ο πιο άφθαρτος – και ίσως λίγο αδέξιος – αξιωματικός της αστυνομίας οικονομικού εγκλήματος, την ερωτεύεται παράφορα. Κάπου ανάμεσα σε έξυπνες παρανοήσεις, μεταμφιέσεις και παρεξηγήσεις, η ιδιαίτερη απάτη της Κλαούντια θα αρχίσει να «λιώνει» κάθε λεπτό που περνάει σαν μια γιαγιά που ξεπαγώνει στον ήλιο!

 Η ιδέα της ταινίας προέρχεται από πραγματικές ιστορίες ειδήσεων. Συγκεκριμένα, ο σεναριογράφος και παραγωγός της ταινίας Νικόλα Τζουλιάνο εμπνεύστηκε την ιδέα από την πραγματική ιστορία μιας ηλικιωμένης γυναίκας στην επαρχία του Κούνεο, η οποία «πάγωσε» με τη συνενοχή συγγενών της που ήθελαν να συνεχίσουν να λαμβάνουν του σύνταξή της.

Το «Βάλε την Γιαγιά στο Ψυγείο» είναι μια ρομαντική και ασεβής μαύρη κωμωδία σε σκηνοθεσία των Τζιανκάρλο Φοντάνα και Τζουζέπε Τ. Στάζι, ένα ζευγάρι νέων κινηματογραφιστών και σεναριογράφων που αρχικά έγιναν διάσημοι χάρη σε ένα viral βίντεο για τον Μπερλουσκόνι στο διαδίκτυο, ενώ αργότερα μέσα από πολλές ταινίες μικρού μήκους. Με αυτήν όμως την κωμωδία οι δυο τους κάνουν το ντεμπούτο τους στη μεγάλη οθόνη.

Συμπαγές σενάριο, φρέσκο χιούμορ, ανατροπές, σύγχρονη αισθητική και μια σκηνοθετική ματιά μπολιασμένη με ιδέες και αποσπάσματα από την αγγλοαμερικανική κουλτούρα, καθιστούν το φιλμ, την πιο πρωτότυπη και αυθεντική κινηματογραφική πρόταση με τη σφραγίδα της Ιταλίας.

Σκηνοθεσία: Τζιανκάρλο Φοντάνα, Τζουζέπε Τ. Στάζι

Σενάριο: Φάμπιο Μπονιφάτσι

Πρωταγωνιστούν: Φάμπιο Ντε Λουίτζι, Μίριαμ Λεόνε, Λουτσία Οκόνε, Μαρίνα Ρόκο, Φραντσέσκο Ντι Λέβα, Σούζι Λάουντε, Κάρλο Ντε Ρουτζιέρι, Μαουρίτσιο, Λομπάρντι, Ερος Πάνι, Μπάρμπαρα Μπουσέ

Διάρκεια: 100 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=Nv5Ke9sxBag

Αμπρακατάμπρα (Abracadabra)
του Πάμπλο Μπέργκερ

Η Κάρμεν ζει στα προάστια της Μαδρίτης με τον σύζυγο της Κάρλος. Εκείνη είναι μια συνηθισμένη νοικοκυρά, αφοσιωμένη στην οικογένεια της. Εκείνος είναι ένας εργάτης οικοδομών και οπαδός του ποδοσφαίρου που ζει και αναπνέει για τη Ρεάλ Μαδρίτης. Μια μέρα, όμως, η ρουτίνα θα σπάσει για πάντα. Στη δεξίωση του γάμου του ξαδέλφου της Κάρμεν, Πέπε, ένας ερασιτέχνης υπνωτιστής, κάνει επίδειξη στο κοινό.

Ζητά έναν εθελοντή και ο επιφυλακτικός Κάρλος αποδέχεται την πρόσκληση του. Το επόμενο πρωί, αρχίζει να συμπεριφέρεται παράξενα. Κάτι πήγε λάθος και τώρα ένα πνεύμα τον έχει στοιχειώσει. Τα ξαδέλφια ενώνουν τις δυνάμεις τους και ξεκινούν μία σουρεαλιστική έρευνα για να φέρουν τον Κάρλος πίσω, όσο η Κάρμεν αρχίζει να νιώθει μία αλλόκοτη έλξη για τον «νέο» της σύζυγο.

Ο ευφάνταστος και αντισυμβατικός Ισπανός σκηνοθέτης Πάμπλο Μπέργκερ, μας συστήθηκε με το εξαιρετικό  «Blancanieves», τη δική του λυρική εκδοχή της Χιονάτης, που ήταν η επίσημη πρόταση της Ισπανίας για Ξενόγλωσσο Όσκαρ το 2013. Στην καινούρια του ταινία, υπογράφει ένα ρετρό-ποπ, εκρηκτικό, μαγικό κινηματογραφικό roller coaster με στοιχεία μαύρης κωμωδίας, μελοδράματος και φιλμ νουάρ.

Η θεότρελη αυτή κωμωδία, που μοιάζει με φόρο τιμής στην πληθωρική κουλτούρα του ισπανικού σινεμά, ντυμένη με μουσικές από τη δεκαετία του ’80, προικισμένη με ανεξάντλητη διάθεση για παρωδία, στολισμένη με άψογη φωτογραφία και μελετημένα σκηνικά, είναι ένα χάρμα οφθαλμών δια χειρός ενός διαβασμένου και αιρετικού δημιουργού.

Σκηνοθεσία: Πάμπλο Μπέργκερ

Σενάριο: Πάμπλο Μπέργκερ

Πρωταγωνιστούν: Μαριμπέλ Βερντού, Αντόνιο ντε λα Τόρε, Πρισίλα Ντελγκάδο, Χαβιέ Αντόν, Χοσέ Μότα, Τζοζέπ Μαρία Πο

Διάρκεια: 93 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=-iC948z3YBA

Κηδεία είναι θα περάσει (Señor, dame paciencia)
του Αλβάρο Ντίαθ Λορένθο

Μετά τον αιφνίδιο θάνατο της γυναίκας του, ο Γκρεγκόριο, ένας γκρινιάρης συντηρητικός άντρας και φανατικός οπαδός της Ρεάλ Μαδρίτης πρέπει να εκπληρώσει την τελευταία της επιθυμία: ένα Σαββατοκύριακο με τα παιδιά τους και τους συντρόφους τους στο Σανλούκαρ, για να πετάξουν τις στάχτες της στο ποτάμι.

Η κόρη του Σάντρα είναι παντρεμένη με έναν Καταλανό και σκληροπυρηνικό οπαδό της Μπαρτσελόνα, που θέλει να στείλει το – αγέννητο ακόμα – εγγόνι του Γκρεγκόριο σε ένα δίγλωσσο καταλανο-αγγλικό σχολείο στη Βαρκελώνη. Η κόρη του Αλίσια βγαίνει με έναν αναρχικό χίπη και ο γιος του Κάρλος, στον οποίο δεν μιλάει τους τελευταίους έξι μήνες από τότε που αποκάλυψε ότι είναι ομοφυλόφιλος, καταφθάνει με τον Βάσκο μαύρο φίλο του.

Αυτό το ταξίδι στο νότο της Ισπανίας θα δοκιμάσει στο έπακρο την ικανότητα αυτής της δυσλειτουργικής οικογένειας να συγχωρεί και να αποδέχεται το κάθε μέλος με τα ελαττώματα του.

«Η ταινία μιλάει για εκείνες τις συζητήσεις και τις οικογενειακές εντάσεις που όλοι έχουμε ζήσει. Για εκείνα τα ατελείωτα χριστουγεννιάτικα δείπνα στο σπίτι της πεθεράς, τις Κυριακές στην παραλία με τα πεθερικά ή τα γενέθλια παιδιών που γνωρίζουμε ελάχιστα. Αλλά παραδέχεται πως, στο τέλος της μέρας, αυτές οι προκαταλήψεις, οι αντιπαλότητες και οι παράλογες έχθρες είναι η ουσία της οικογένειας. Αυτής της ομάδας ανθρώπων που, ακόμα κι αν δεν την έχουμε επιλέξει, μας κάνει να νιώθουμε σαν το σπίτι μας, γιατί μας αγαπάει πάνω από όλα» αναφέρει ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος.

Σκηνοθεσία: Αλβάρο Ντίαθ Λορένθο

Σενάριο: Αλβάρο Ντίαθ Λορένθο

Πρωταγωνιστούν: Ρόζι ντε Πάλμα, Τζόρντι Σάντσεθ, Αντρές Βελενκόσο, Εδουάρδο Καζανόβα, Μέγκαν Μοντανέρ, Σίλβια Αλόνσο, Αντόνιο Ντετσέντ, Ραούλ Χιμένεθ, Χόρχε Σανζ

Διάρκεια: 91 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=7Jlz_6d8Ay0

Σχέδιο Απόδρασης 2: Άδης (Escape Plan 2: Hades)
του Στίβεν Σ. Μίλερ

Η συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας του 2014 «Σχέδιο Απόδρασης» έρχεται με περισσότερη δράση και τον Σιλβέστερ Σταλόνε αποφασισμένο να δραπετεύσει από την πιο αδιαπέραστη φυλακή του κόσμου.

Ο Ρέι Μπρέσλιν είναι ο αρχηγός μίας επίλεκτης ομάδας ειδικών ασφαλείας που εκπαιδεύεται στην τέχνη της δραπέτευσης από τις πιο αδιαπέραστες φυλακές του κόσμου. Όταν ο πιο αξιόπιστος πράκτοράς του, Σου Ρεν, πέφτει θύμα απαγωγής και εξαφανίζεται μέσα στην πιο περίτεχνη φυλακή που κατασκευάστηκε ποτέ, ο Ρέι πρέπει να κάνει τα πάντα για να τον εντοπίσει.

Όπως και στην πρώτη ταινία, το στοίχημα έγκειται στον τρόπο που πρόκειται να πραγματοποιηθεί η απόδραση, όσο το επίπεδο δυσκολίας γίνεται δυσθεώρητο και οι δίοδοι διαφυγής είναι πρακτικά ανύπαρκτοι. Επειδή κάπως πρέπει να δικαιολογηθεί και η hi-tech πλευρά της κατασκευής της φυλακής, ο «Άδης», όπως ονομάζεται, χρησιμοποιεί ενεργειακά πλέγματα για να διατηρεί έγκλειστους τους κρατούμενος, αντικαθιστά με ρομπότ κάθε ανάγκη νοσηλευτικού προσωπικού και πέρα από την παραδοσιακή ενέργεια, χρησιμοποιεί και ηλιακή.

Ο σκηνοθέτης Στίβεν Σ. Μίλλερ αναφέρει ότι η «σύγχρονη αλλά και κλασική» αίσθηση της πρώτης περιπέτειας του Ρέι Μπρέσλιν τον έκανε να νιώσει αρκετά οικεία με το είδος, και τον ενέπνευσε να δοκιμάσει κάτι ακόμη πιο έντονο στο νέο «Σχέδιο Απόδρασης 2: Άδης».

«Μου άρεσε πραγματικά το πρώτο Σχέδιο Απόδρασης. Το είδα ως μια επιστροφή στις κινηματογραφικές ταινίες δράσης της δεκαετίας του ’90, των οποίων είμαι και τεράστιος φαν. Όταν οι παραγωγοί ήρθαν σε μένα και ρώτησαν αν ήθελα να κάνω τη συνέχεια σκέφτηκα ότι έχουν ήδη δώσει το ’90s στοιχείο, οπότε αυτή τη φορά ήθελα πραγματικά να κάνω κάτι που έδινε την αίσθηση του σύγχρονου. Σύγχρονου αλλά και με κατεύθυνση προς το μέλλον. Αυτό σήμαινε να δώσουμε στον Άδη, μια ημι-φουτουριστική αίσθηση και να αντικαταστήσουμε τα φωτεινά, λευκά, καλά φωτισμένα εφέ της πρώτης ταινίας με ένα σκιερό νέο-τεχνολογικό, δυστοπικό νουάρ ύφος και έτσι να έχουμε ένα αποτέλεσμα επηρεασμένο από μερικές από τις αγαπημένες μου ταινίες, όπως το αριστούργημα του Ρίντλεϊ Σκοτ Blade Runner μεταξύ άλλων» αναφέρει ο σκηνοθέτης.

Σκηνοθεσία: Στίβεν Σ. Μίλερ

Σενάριο: Μάιλς Τσάπμαν

Πρωταγωνιστούν: Σιλβέστερ Σταλόνε (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Β’ ανδρικού ρόλου σε ταινία για το «Κριντ: Η γέννηση ενός θρύλου» το 2016, Τιμητικό Σεζάρ το 1992), Ντέιβ Μπαουτίστα, Χουάνγκ Ξιαομίνγκ, Τζέσε Μέτκαλφ, 50 Cent (Βραβείο Γκράμι Καλύτερης ραπ ερμηνείας από συγκρότημα ή ντουέτο το 2010), Γουές Τσάταμ, Τζέιμι Κινγκ

Διάρκεια: 94 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=9gI7yqtcPzc

SOS Έρχονται οι Βρετανοί (The Con Is On)
του Τζέιμς Χάσλαμ

Ένα εκκεντρικό ζευγάρι βρετανών, που είναι δεξιοτέχνες στην απάτη, προσπαθώντας να ξεφύγουν από έναν γκάγκστερ που τους καταδιώκει ταξιδεύουν στο Λος Άντζελες και επιχειρούν να κλέψουν μεγάλης αξίας κοσμήματα με απρόβλεπτες συνέπειες και ξεκαρδιστικά αποτελέσματα.

Εντυπωσιακές όπως πάντα η Ούμα Θέρμαν και η Σοφία Βεργκάρα ενώ ο Τιμ Ροθ βαριέται καθόλη τη διάρκεια της ταινίας. Υπάρχει λίγη ίντριγκα στην ιστορία των απατεώνων πρωταγωνιστών αλλά η εξέλιξη χαρακτηρίζεται από κλισέ καταστάσεις, μεγάλους διαλόγους, αργή δράση και γενικά μια ανία… Γεγονός που υποστηρίζεται από πολλές αρνητικές κριτικές που έχουν γραφτεί τόσο από κριτικούς τόσο και από κοινό.

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Χάσλαμ

Σενάριο: Άλεξ Μιχαηλίδης, Τζέιμς Χάσλαμ

Πρωταγωνιστούν: Αλις Ιβ, Πάρκερ Πόουζι (Special Jury Recognition για το «The House of Yes» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance το 1997), Ούμα Θέρμαν (Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου σε μίνι σειρά ή τηλεταινία για το «Παθιασμένα θηλυκά» το 2003), Τιμ Ροθ (Κινηματογραφικό Βραβείο BAFTA Καλύτερου Β’ ανδρικού ρόλου για το «Ρομπ Ρόι: Εις το όνομα της τιμής» το 1996, C.I.C.A.E. Award για το «Η ζώνη του πολέμου» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 1999), Σοφία Βεργκάρα

Διάρκεια: 90 λεπτά

Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=NpZokwOwWQc