Κινηματογραφική Λέσχη Ιτέας: «Ο Έκπτωτος» (του Ροδρίχο Σορογκογέν, 2018), 7 Φεβρουαρίου 2020, 21.00, Πολιτιστικό Κέντρο Ιτέας

Κινηματογραφική Λέσχη Ιτέας

Ο Έκπτωτος

του Ροδρίχο Σορογκογέν, 2018

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020, 21.00
Πολιτιστικό Κέντρο Ιτέας

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΤΕΑΣ
cineitea.blogspot.com

Παρασκευή 7/2/20 στις 9 μμ

Το ισπανικό πολιτικό θρίλερ «Ο ΕΚΠΤΩΤΟΣ» (2018)
του Ροδρίχο Σορογκογέν

Έξυπνο, συναρπαστικό και επίκαιρο σινεμά, και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς στην Ισπανία, με επτά βραβεία Γκόγια, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Α’ και Β’ Ανδρικής Ερμηνείας, μοντάζ, ήχου, μουσικής. Υποψήφια για το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το trailer της ταινίας:

https://www.youtube.com/watch?v=PlKvqMvnW58&feature=emb_logo

ΥΠΟΘΕΣΗ

Στην πρώτη σκηνή όλα κυλούν ειδυλλιακά, με μέλη του κυβερνώντος κόμματος να απολαμβάνουν το γεύμα τους σε ένα πολυτελές εστιατόριο. Πρόκειται για μια ομάδα πρωτοκλασάτων στελεχών που έχουν στήσει μια κομπίνα διασπάθισης δημόσιου χρήματος, στην οποία συμμετέχει κι ένας περιφερειακός γραμματέας που προορίζεται για την ηγεσία της παράταξης. Η παράνομη δραστηριότητά τους θα λάβει απότομα τέλος, όταν ένα μέλος της ομάδας συλληφθεί και οι αποκαλύψεις σφίξουν τον κλοιό γύρω από τον ισχυρό γραμματέα, ο οποίος μάχεται ενάντια στο χρόνο για να αποφύγει τον πολιτικό αφανισμό.

Η υπόθεση θυμίζει έντονα το σκάνδαλο που έριξε την κυβέρνηση του πρώην πρωθυπουργού της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι.

ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Γιάννης Καντέας-Παπαδόπουλος (ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ): «Δεινός διαχειριστής του σασπένς, ο νεαρός Ισπανός Ροδρίχο Σορογκογέν βάζει την υπογραφή του σε ένα αγωνιώδες πολιτικό θρίλερ και ευθυγραμμίζεται με την τάση του μοντέρνου ισπανικού σινεμά που θέλει τα θρίλερ να δίνουν έμφαση στο μυστήριο και στις ασφυκτικές καταστάσεις με τον πρωταγωνιστή Αντόνιο ντε λα Τόρε να δίνει μία αποθεωτική ερμηνεία».

Γ. Κρασσακόπουλος (flix.gr): «Με μια ερμηνεία που σε παρασύρει από τον πάντα μαγνητικό Αντόνιο ντε λα Τόρε, το φιλμ ξετυλίγει λεπτό προς λεπτό και πολιτικό με πολιτικό ένα σκάνδαλο διαφοράς και διασπάθισης χρήματος στα ανώτατα κλιμάκια της ισπανικής κυβέρνησης με την ένταση μιας ταινίας δράσης και την αγωνία να κορυφώνεται αριστοτεχνικά λεπτό προς λεπτό. Ο γρήγορος ρυθμός της ιστορίας, ο τρόπος που ξετυλίγει λεπτομέρειες, ονόματα και γεγονότα απαιτεί την προσοχή, αλλά ανταμείβει τον θεατή με μια συναρπαστική διαδρομή στον κόσμο της πολιτικής διαφθοράς.»

Παν. Τιμογιαννάκης (pantimo.gr): «Τέλειο ισπανικό πολιτικό θρίλερ και με δική του ταυτότητα από ένα νεότατο σκηνοθέτη. Το σενάριο έχει ένα μοντέρνο γράψιμο που δίνει στο σκηνοθέτη το υλικό για ένα μοντέρνας υφής πολιτικό θρίλερ, με σύντομες σκηνές και γρήγορο μοντάζ. Επίσης μέσα σε όλο αυτό τον φρενήρη ρυθμό, δεν υπάρχει βία που να σου δείξει μέσω αποτροπιαστικών εικόνων αυτό που το έργο στηλιτεύει, υπάρχει, όμως, στη θέση της βίας μια ένταση τρομερή κι η οποία αποκρυσταλλώνει την ένταση που κουβαλούν οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση διαφθοράς χαρακτήρες αλλά κι η ίδια η δράση της ταινίας. Διότι ο σκηνοθέτης και το σενάριο δεν έκαναν μια καταγγελία «κουβέντας» αλλά μια καταγγελία δράσης. Αν ήταν καταγγελία μέσω κουβέντας, μέσω ατάκας, τότε θα γράφονταν διαφορετικά οι διάλογοι και θα άλλαζε κατά 180 μοίρες η σκηνοθεσία.»

Γιάννης Ζουμπουλάκης (ΤΟ ΒΗΜΑ):  «Επιτέλους μια ταινία που μπορεί να σε αρπάξει από τον λαιμό και να μη σε αφήσει ούτε δευτερόλεπτο!  Μια ταινία που νιώθεις ότι βρίσκεται διαρκώς «στην πρίζα», επίκαιρη, πολιτική, με ιδέες και πολύ δυνατό θέμα. Σενάριο-κέντημα αλλά και σκηνοθεσία που συναρπάζει.»

Λήδα Γαλανού (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ): «Ένας πρωτότυπος συνδυασμός υπόγειας έντασης και διαδοχικών ανατροπών. Μέσα σ’ αυτό το καλοσχεδιασμένο πλαίσιο, ο Αντόνιο ντε λα Τόρε βρίσκει το έδαφος να μεγαλουργήσει συγκρατημένα και καθηλωτικά.»

Νίνος Φένεκ Μικελίδης (enetpress.gr): «Με συνεχείς ανακαλύψεις, με στοιχεία που δημιουργούν περισσότερο μυστήριο αλλά και περιπλοκές στην πλοκή, με ανατροπές που αναπτύσσουν το σασπένς, ο σκηνοθέτης καταφέρνει να φτιάξει ένα συναρπαστικό θρίλερ πάνω στην παράνοια που κυριαρχεί σ’ ένα μεγάλο τμήμα του σύγχρονου πολιτικού κόσμου, που στηρίζονται στα μεγάλα συμφέροντα και μια ανεξέλεγκτη παγκοσμιοποίηση.»